Ångerrätt & Garanti

1. Ångerrätt

Blev det inte som du tänkt dig? Vi vill givetvis att du ska bli nöjd med din beställning. Därför har du alltid rätt att ångra ditt köp och skicka tillbaka en öppnad vara inom 14 dagar från den dag du mottar din beställning. Om förpackningen är oöppnad och inte skadad har du dessutom rätt att returnera varan inom 365 dagar.

Du har möjlighet att öppna förpackningen och titta på det ni beställt, men vi ber er att vara noga med att få ner allting så att förpackningen är i originalskick. Alla delar måste vara med, likaså plastförpackningar och liknande, förpackningen ska se oöppnad ut, du får alltså inte slita upp förpackningen. Inte heller skriva på originalkartongen som gör att förpackningen ser använd ut. För produkter som omfattas av ångerrätten gäller att om produkten returneras i använt eller skadat skick har Lampadirekt.se rätt att göra en nedskrivning av köpeskillingen till skäligt marknadsvärde. Som kund ansvarar du själv för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Så här returnerar du dina varor

1. Kontakta oss via mail och meddela att du önskar göra en retur, kom ihåg att ange ditt order-id
2. Vi skickar en returfraktsedel till dig. Sätt på returfraktsedeln medföljer på en transportkartong (OBS: Aldrig på lampan produktförpackning).
3. När din retur kommer till vårt lager så gör vi omgående en återbetalning på din order.

Ej utlösta paket

Lampadirekt.se loggar alltid IP-nummer vid köp. Har du beställt men inte hämtat ut ett paket innan det går i retur (cirka 7 dagar), så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig 250 kr i frakt- och hanteringskostnader.

2. Garanti

Alla produkter på Lampgallerian.se säljs med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka.

Har dina varor gått sönder i transporten? Om det är en yttre skada så ber vi dig ta ett foto på skadan och mailar det till oss genom kontaktformuläret. I normalfallet skickar vi så snart vi kan en ersättningsvara tillsammans med en returfraktsedel som du använder för att kostnadsfritt skicka tillbaka den defekta varan. Vi står för alla kostnader i samband med en reklamation, både frakten för ersättningsvaran och för att få tillbaka den defekta till oss. Transportskador hör inte till normalfallet men kan i undantagsfall förekomma. Vi ber om er förståelse för detta sådana yttre omständigheter vi inte själva kan rå för.

Om det är ett dolt fel (elfel eller tekniskt fel) eller att vi skickat fel varor till dig ber vi dig kontakta kundtjänst via mail eller chatten. Beskriv problemet så gör vi allt vi kan för att lösa ärendet så snabbt och smidigt vi kan.

3. Prisgaranti

Handla med prisgaranti och ha råd med mer roligt med familjen! Vi arbetar aktivt för att du ska kunna handla till låga priser på Lampadirekt. Om du hittar en produkt billigare i en annan butik, eller på vår egen hemsida, matchar vi givetvis priset.

Prisgaranti mot konkurrenter:

  • Prisgarantin gäller för produkter som säljs av alla svenska internetbaserade butiker. Internetbutiken måste  ha ett svenskt organisationsnummer och svensk adress.
  • Du kan ansöka om prisgaranti innan du har lagt din beställning eller upp till 7 dagar efter att du har genomfört ditt köp.
  • Priset på produkten du jämför mot måste vara giltigt dagen du skickar in ansökningen eller inom 7 dagar efter datumet då du har genomfört ditt köp.

Prisgaranti mot Lampadirekt.se

  • Prisgarantin gäller även på Lampadirekts hemsida, vi betalar gärna mellanskillnaden om vi har sänkt priset på produkten efter att du har genomfört ditt köp.
  • Prisgarantin är giltig om priset på ditt köp sänks på vår hemsida upp till 7 dagar från den dag du gjorde beställningen.

Krav på prisgaranti

Innan du ansöker om prisgaranti ber vi dig kontrollera så att produkten, priset och butiken uppfyller följande krav:

  • Priset (inklusive frakt, avgifter, moms och dylikt) ska vara lägre i den andra butiken än hos oss.
  • Vår produkt ska vara exakt likadan (märke, typ, modellår och specifikationer) som produkten i den butik du jämför med.
  • Produkten ska vara i lager hos butiken du jämför med och därmed vara beställningsbar. De måste kunna leverera produkten omedelbart när Lampadirekt kontrollerar informationen.
  • Produkten ska vara ny och får inte ha använts som utställningsexemplar eller dylikt.
  • Prisgarantin gäller inte vid konkursförsäljning, stängningar eller andra fall där garanti och/eller reklamationsrätt inte erbjuds vid köp.
  • Prisgarantin gäller inte vid personliga rabatter som man exempelvis får genom att vara medlem i en klubb eller grupp. Inte heller när man måste agera på ett visst sätt på Facebook eller andra sociala medier (dela/gilla inlägg osv).
  • Prisgarantin gäller endast vid inköp av produkter för privat bruk, inte för återförsäljning. Lampadirekt förbehåller sig rätten att begränsa prisgarantin till ett exemplar av varje produkt per kund.

Så får du prisgaranti

Kontakta vår kundservice via email (info@lampadirekt.se) för att vi ska behandla din ansökan om prisgaranti. Innan du skickar meddelandet ber vi dig dubbelkolla så att alla krav är uppfyllda och att bifoga dokumentationen som ombeds nedan.

Dokumentation från onlinebutik (även Lampadirekt.se):

  • Skärmdump som visar datum, produkt och pris.
  • Direktlänk till produkten från butiken där du har hittat den till ett billigare pris.
  • Beräkning av det totala priset (inklusive fraktkostnader, moms, avgifter med mera) som visar på att produkten totalt sett är billigare i butiken än hos oss.