BESTÄLLNING

Hos Lampadirekt.se kan du ångra ditt köp och skicka tillbaka en öppnad vara inom 14 dagar från den dag du mottar din beställning. Om förpackningen är oöppnad och inte skadad har du dessutom rätt att returnera varan inom 365 dagar. Maila till retur@lampadirekt.se

Alltid fri frakt & retur

Vår leveranstid är normalt 2-4 arbetsdagar. För varor över 20 kg är det upp till 7 dagars leveranstid. Leveranstiden räknas från dagen efter att du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Lampadirekt.se kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Eftersom vi har flera lager kan din order komma att skickas i flera leveranser. Delar av din order kan alltså skickas från ett lager, och resterande delar från ett annat. Om din order skickas från olika lager försöker vi se till att alla varor levereras ungefär samtidigt. När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med kollinummer till din e-postadress. Om ditt paket skickas med flera leveranser får du också flera leveransbekräftelser. Kollinumret kan du använda för att spåra din leverans hos DHL.

Vad tråkigt att er vara kom fram med en skada. Anmäl detta till oss så snabbt som möjligt efter det att du mottagit din order, meddela också ombudet/chauffören om skadan är synlig direkt vid leveransen. Förbered er genom att ta bilder på paketen och på den skadade varan, så hjälper vi er snabbast möjligt efter det att vi mottagit er reklamationsanmälan. Maila till info@lampadirekt.se och ange även ditt order nr.

Lampadirekt.se säljer alla produkter med 1 års garanti, och 3 års reklamationsrätt. Vi står alltid för returfrakten vid reklamation om du använder våra fraktdokument. Om du väljer att inte använda Lampadirekt fraktdokument, står du själv för fraktkostnaden vid returen.

Vi har en hanteringstid på ca 3-10 arbetsdagar, men jobbar självklart så snabbt vi kan för att alla våra kunder skall få hjälp! Maila till info@lampadirekt.se

Ja, det stämmer! Lampadirekt.se har prisgaranti på alla produkter för att säkerställa att du som kund får marknadens bästa pris.
Prisgarantin gäller när det handlar om exakt samma erbjudande och vara/varor. Butiken du jämför med måste vara ett svenskregistrerat bolag och varan måste finnas i lager. Prisgaranti gäller inte vid utförsäljning i samband med konkurs eller nedläggning eftersom du då står utan garanti och reklamationsrätt efter ditt köp.
Du kan åberopa prisgaranti 7 dagar efter ditt köp eller innan du lägger din beställning.
Lampadirekt.se behöver något slag av bevis på skillnaden i pris t.ex. en länk eller annonsklipp. Vänligen kontakta vår kundservice för att få hjälp med prisgarantin.

BETALNING

Om inte ditt köp godkänns när du väljer faktura kan det bero på ett par olika anledningar. – För att köpa mot faktura krävs det att du är över 18 år. – Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress. – Du har överskridit din maximala kreditgräns. – Du har angett ett felaktig personnummer (tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på, dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom). Om du vill få mer information om varför du nekades, så kan du kontakta Svea Ekonomi på 08-51 49 3113

Det kan bero på att ditt bankkort är spärrat för e-handel, vissa banker har den funktionen. Kontakta din bank för att häva säkerhetsspärren. Tänk också på att du behöver ha din bankdosa eller personliga kod tillgänglig när du betalar med kort i vår nätbutik

Vill ni dela upp er faktura och betala av månadsvis erbjuder vi en bekväm delbetalning via Svea Ekonomi.

Du kan välja att delbetala din beställning räntefritt via Svea i upp till hela 24 månader. Uppläggningsavgift och aviavgifter tillkommer.

Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande beloppet.

Om du inte kan genomföra köpet med delbetalning eller faktura så kanske du inte är godkänd av Svea. Kontakta då Svea direkt på telefon: 08-51 49 3113.

Du får en faktura av oss via e-post som fungerar både som kvitto och garantibevis. Har du tappat bort eller ej mottagit din faktura vänligen kontakta Svea så kommer dem att kunna skicka ut den till dig. Är det så att du skrivit in fel mejladress så är det bara att ta kontakt med Svea så kommer dem att hjälpa dig med detta, mer information om skrivit in fel uppgifter finner du nedan

Återbetalningen läggs in när vi registrerar den återkallade produkten åter i vårt lager. Det tar sedan upp till 14 arbetsdagar innan återbetalningen går igenom via Svea.

Återbetalningen kommer att göras till det konto som användes vid betalningstillfället. Då återbetalningarna går via Svea ber vi dig kontakta dem för eventuella frågor kring detta. Du når dem på: 08-51 49 3113.